adiqq pisze: ↑ czwartek, 3 lutego 2022, 19:51@WojciechT - możesz napisać jakie % sprzedanych kart idzie na serwis gwarancyjny do producenta ? masz takie statystyki? Kiedyś o tym chyba już nawet w innym wątku pisaliśmy o ile dobrze pamiętam...ale nie pamiętam szczegółów
Dokładnie nie powiem, ale w dużym przybliżeniu mogę podac kilka statystyk.
Od kwiecień - maj sprzedałem ok. 650 kart.
250 Rtxów z LHR - raptem kilka napraw - wszystkie reklamacje uznane
150 1660 (S i T) i 1070 - karty bezawaryjne jak do tej pory
250 RTXów 3060, 3080, 3090 bez lhr tutaj zaczynają się problemy.
Najwięcej awarii oraz nieuznanych reklamacji dotyczy kart 3080 i 3090. Nie chce podawać dokładnych liczb, bo nie pamiętam, ale na ok.150 sztuk reklamacji na pewno było więcej niż 50, a nieuznanych ok. 20.
Wszystkie karty, które wysyłam do reklamacji zwyczajnie oglądam i na ta chwilę patrząc na nie wiem, których zwyczajnie nie ma sensu wysyłać, bo zostaną odrzucone.
1. Normalnie chłodzenie ma metaliczny kolor, gdy zmieni kolor na rdzawo - brązowy to o reklamacji można zapomnieć. Nie wiem dlaczego tak jest, chyba chodzi o przegrzanie.
2. W 3090 chyba rozpuszczają się termopady. W każdym razie, gdy spojrzy się od dołu to widać, że w środku jest jakby jakiś glut - takich kart nie reklamują.
3. Gdy karta była rozkręcana o reklamacji tez nie ma co marzyć.
Tak na marginesie, sam kopie i mam RTXy 3080 i 3090, które bez przerwy kopią od 10 miesięcy i karty wyglądają jak nowe, a to co mi ludzie przysyłają, to czasami jestem w szoku. Sprzęt za 13K, a wygląda jakby był przypiekany palnikiem.