Mearsk Line i IBM stworzą projekt opraty o blokchain - szykuje się rewolucja w transporcie?
: piątek, 19 stycznia 2018, 01:57
Czesc wszystkim,
Nie bardzo wiedziałem w którym dziale to się powinno znaleźć dlatego wrzuciłem w ciekawoskit jeśli gdzies pasowało by bardziej to poproszę o przeniesienie.
W ramach wstępy jako że jestem związany dość mocno z tematem ostatnio zastanawiałem się kiedy któraś z poważnych z sektora transportowo logistycznego wejdzie z własnym projektem opartym na blokchain. Dziś w biuletynie dla pracowników trafiłem na coś takiego:
Maersk-IBM joint venture to create industry blockchain pipeline
Hugh R. Morley, Senior Editor | Jan 16, 2018 7:01AM EST
Żródła niestety nie mam jak wrzucić bo tak jak pisałem przyszło to jako czesc cotygodniowego biuletynu dla praowników ale wrzuce pare linków związanych z tematem:
https://www.wsj.com/articles/maersk-and ... 1516111543
https://www-03.ibm.com/press/us/en/pres ... /51712.wss
Czemu takie duże halo robie z tego powodu a no ze względu na firmy tworzące projekt IBM myslę że nie trzeba nikomu przedstawiać natomiast Mearsk ma w rękach około 20% światowego rynku kontenerów także gracz z najwyższej półki w swojej branży. Plus zaprosili do współpracy miedzy innymi Amerykańskich i Holenderskich celników czyli jak by nie patrzeć instytucje państwowe.
Przechodząć do senda od zawsze wydawało mi się zę blokchain jest rozwiązaniem idealnie wpisującym się w realia transportu chyba jeszcze bardziej niż finansów także może być mala rewolucja. Rozumiem to tak że ładunek będzie znakowany jakąś mała jednostką ( odpowiednik 1 sato/1 IOTA coś takiego) i zapisywane do bolkchaina co ma ułatwić przepływa danych? Projekt o tyle ciekawy bo wiadomo lepszy przeplyw danych o oplatach itp ale ma rzeczywiście potencjał na rozwiązanie dwóch dość istatonych problemów czyli zagubionych kontenerów co zdarza się dalej dość regularnie i jak wyżej było wspomniane zmniejszenie biurokracji. Tu się mogę wypowiedzieć ze od strony statku jedna podróż ( powiedzmy ze 2 miesiące 12 portów) to karton papierów które muszą być przechowywane dość długo a to i tak znikomy procent całości która powstaje(wspomniane w artykule oszczednosci). Jeden problem się rysuje musieli by to zaimplementować również na statkach i o ile dostep do neta ze środku Pacyfiku to nie jest w tym momencie duży problem tak już synchronizacja i pobranie paru GB danych może być poblematyczna;)
Plus oczywiści musi być data markeplace do którego dostęp pewnie trzeba będzie opłacić jakims coinem bo jak można przeczytać jeszcze nie sprecyzowali jak będą wyglądały opłaty za używanie systemu. I rozumiem że tym ma siezajmowac głownie ta firma która powstaje przy współpracy marska i ibma. Swoja drogą ciekawe czy pojawią się na jakiejś giełdzie bo myśle że jeśli tak to warto by było kilka coinów kupi.
Jeśli to wypali to fajnie bo chyba to będzie pierwszy projekt na tak dużą skalę w brązy nie związanej z IT i będzie dość silnym sygnałem że blockchain jak i krypto to może być coś więcej niż tylko rynkiem spekulacyjnym i to by były dość fajne wiadomości w momencie kolejnej ogłaszanej już śmierci bitcoina
Słyszał może ktoś wiecej o tym? Dodam jeszcze ze część systemu ma ruszyć oficjalnie we wrześniu.
Nie bardzo wiedziałem w którym dziale to się powinno znaleźć dlatego wrzuciłem w ciekawoskit jeśli gdzies pasowało by bardziej to poproszę o przeniesienie.
W ramach wstępy jako że jestem związany dość mocno z tematem ostatnio zastanawiałem się kiedy któraś z poważnych z sektora transportowo logistycznego wejdzie z własnym projektem opartym na blokchain. Dziś w biuletynie dla pracowników trafiłem na coś takiego:
Maersk-IBM joint venture to create industry blockchain pipeline
Hugh R. Morley, Senior Editor | Jan 16, 2018 7:01AM EST
Spoiler:
https://www.wsj.com/articles/maersk-and ... 1516111543
https://www-03.ibm.com/press/us/en/pres ... /51712.wss
Czemu takie duże halo robie z tego powodu a no ze względu na firmy tworzące projekt IBM myslę że nie trzeba nikomu przedstawiać natomiast Mearsk ma w rękach około 20% światowego rynku kontenerów także gracz z najwyższej półki w swojej branży. Plus zaprosili do współpracy miedzy innymi Amerykańskich i Holenderskich celników czyli jak by nie patrzeć instytucje państwowe.
Przechodząć do senda od zawsze wydawało mi się zę blokchain jest rozwiązaniem idealnie wpisującym się w realia transportu chyba jeszcze bardziej niż finansów także może być mala rewolucja. Rozumiem to tak że ładunek będzie znakowany jakąś mała jednostką ( odpowiednik 1 sato/1 IOTA coś takiego) i zapisywane do bolkchaina co ma ułatwić przepływa danych? Projekt o tyle ciekawy bo wiadomo lepszy przeplyw danych o oplatach itp ale ma rzeczywiście potencjał na rozwiązanie dwóch dość istatonych problemów czyli zagubionych kontenerów co zdarza się dalej dość regularnie i jak wyżej było wspomniane zmniejszenie biurokracji. Tu się mogę wypowiedzieć ze od strony statku jedna podróż ( powiedzmy ze 2 miesiące 12 portów) to karton papierów które muszą być przechowywane dość długo a to i tak znikomy procent całości która powstaje(wspomniane w artykule oszczednosci). Jeden problem się rysuje musieli by to zaimplementować również na statkach i o ile dostep do neta ze środku Pacyfiku to nie jest w tym momencie duży problem tak już synchronizacja i pobranie paru GB danych może być poblematyczna;)
Plus oczywiści musi być data markeplace do którego dostęp pewnie trzeba będzie opłacić jakims coinem bo jak można przeczytać jeszcze nie sprecyzowali jak będą wyglądały opłaty za używanie systemu. I rozumiem że tym ma siezajmowac głownie ta firma która powstaje przy współpracy marska i ibma. Swoja drogą ciekawe czy pojawią się na jakiejś giełdzie bo myśle że jeśli tak to warto by było kilka coinów kupi.
Jeśli to wypali to fajnie bo chyba to będzie pierwszy projekt na tak dużą skalę w brązy nie związanej z IT i będzie dość silnym sygnałem że blockchain jak i krypto to może być coś więcej niż tylko rynkiem spekulacyjnym i to by były dość fajne wiadomości w momencie kolejnej ogłaszanej już śmierci bitcoina

Słyszał może ktoś wiecej o tym? Dodam jeszcze ze część systemu ma ruszyć oficjalnie we wrześniu.