domator pisze: ↑ poniedziałek, 28 października 2024, 06:10
@prezes
Niesamowite, myslalem ze ten watek przez weekend bedzie mial 100 wpisow. Mam wrazenie ze srodowisko kompletnie nie rozumie co sie dzieje....
Też tak myślałem, co prawda już są wdrażane powoli wszelkie procedury i było już o tym wiele artykułów, ale na forum nie znalazłem wątku, który dogłębnie by się zajął tematem. Wydaje mi się, że już mało osoby czynnie bierze udział w rozmowach na forum, tylko ewentualnie czyta.
Dodano po 2 minutach 37 sekundach:
fusywszklanejkuli pisze: ↑ poniedziałek, 28 października 2024, 11:09Co do rzekomej konieczności udowodnienia źródła pochodzenia środków na danym adresie, poproszę o cytat z oficjalnych wytycznych
dotyczących reguły podróży. Ja nic takiego tam nie znalazłem
Po pierwsze, osobiście już się spotkałem z pytaniem o pochodzenie środków i nie chodziło o fiaty, tylko o kryptowaluty, więc procedury są już powoli wdrażane.
Po drugie, są kantory na których możesz sprzedać kryptowaluty tylko zakupione u nich przykład pierwszy z brzegu: 4coins.pl ("Poprzez przelew możesz wypłacić tylko te środki, które zakupiłeś w 4coins." A nie ma tam innej formy sprzedaży, jest tylko przelew na konto bankowe)
A po trzecie tu masz rozporządzenie:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 32023R1113
„Artykuł 19a
1. Państwa członkowskie wymagają od dostawców usług w zakresie kryptoaktywów, aby identyfikowali i oceniali ryzyko prania pieniędzy i finansowania terroryzmu związane z transferami kryptoaktywów kierowanymi do adresu niehostowanego lub pochodzącymi z takiego adresu. W tym celu dostawcy usług w zakresie kryptoaktywów posiadają wewnętrzne polityki, procedury i środki kontroli. Państwa członkowskie wymagają od dostawców usług w zakresie kryptoaktywów stosowania środków ograniczających ryzyko proporcjonalnych do zidentyfikowanego ryzyka. Te środki ograniczające ryzyko obejmują co najmniej jeden z poniższych środków:
a) podejmowanie środków opartych na analizie ryzyka w celu identyfikacji i weryfikacji tożsamości inicjatora lub beneficjenta transferu dokonanego z adresu niehostowanego lub na taki adres lub beneficjenta rzeczywistego takiego inicjatora lub beneficjenta, w tym poprzez poleganie na osobach trzecich;
b)
żądanie dodatkowych informacji na temat pochodzenia i przeznaczenia transferowanych kryptoaktywów;
c) prowadzenie wzmocnionego bieżącego monitorowania tych transakcji;
d) wszelkie inne środki mające na celu ograniczenie ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu oraz zarządzanie nim, a także ryzyka niewdrożenia i uchylania się od stosowania ukierunkowanych sankcji finansowych i ukierunkowanych sankcji finansowych związanych z finansowaniem proliferacji.
2. Do dnia 30 grudnia 2024 r. EUNB wydaje wytyczne w celu określenia środków, o których mowa w niniejszym artykule, w tym kryteriów i środków identyfikacji i weryfikacji tożsamości inicjatora lub beneficjenta transferu dokonanego z adresu niehostowanego lub na taki adres, w szczególności poprzez poleganie na osobach trzecich, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć technologicznych.