Rozliczenie podatku

Regulamin forum
Forum nie udziela pomocy ani porad prawnych. Udostępnia jedynie możliwość dzięki której użytkownicy mogą sobie taką pomoc wzajemnie świadczyć. Odpowiedzi na forum, nie mogą być traktowane na równi z poradami prawnymi udzielanymi przez powołane do tego jednostki i instytucje.Wszelkie opinie i odpowiedzi znajdujące się na forum mają jedynie charakter informacyjny i nie powinny być traktowane jako wiążące.
Początkujący
Posty: 2
Rejestracja: 30 listopada 2021
Reputacja: 0
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Rozliczenie podatku

Postautor: FilipS1 » wtorek, 30 listopada 2021, 21:57

Witam. W tym tygodniu na giełdzie Zonda (ex Bitbay), wydałem 100zł na Bitcoin i sprzedałem kilka dni póżniej za 105zł.
Zdecydowałem jednak że krypto jednak na tą chwilę nie jest dla mnie, a więc wypłaciłem.
Mam 20 lat i jestem świadomy że muszę zapłacić PIT 38 za ten mój minimalny zysk 5zł, lecz z racji że jestem studentem nigdy nie rozliczałęm się z podatku PIT.
Czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jak przebiega ten proces krok po kroku aby wszystko było zgodne z prawem i żebym nie miał nieprzyjemności z urzędem skarbowym?
Z góry dziękuję :)

Weteran
Posty: 2795
Rejestracja: 17 marca 2014
Reputacja: 2132
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Rozliczenie podatku

Postautor: miso20 » środa, 1 grudnia 2021, 10:29

@FilipS1 Nie będziesz mieć. Idź i nie grzesz więcej.

Gaduła
Awatar użytkownika
Posty: 367
Rejestracja: 10 września 2016
Reputacja: 305
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Rozliczenie podatku

Postautor: xbladexx » czwartek, 2 grudnia 2021, 09:46

FilipS1 pisze: wtorek, 30 listopada 2021, 21:57Czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jak przebiega ten proces krok po kroku aby wszystko było zgodne z prawem i żebym nie miał nieprzyjemności z urzędem skarbowym?


Jak masz profil zaufany i konto na podatki.gov.pl to bedzie z 5min maks ale to od 15 lutego do 30 kwietnia. Te konta i tak kiedyś założysz.