Czy inwestowanie w kryptowaluty to formalnie praca?

Regulamin forum
Forum nie udziela pomocy ani porad prawnych. Udostępnia jedynie możliwość dzięki której użytkownicy mogą sobie taką pomoc wzajemnie świadczyć. Odpowiedzi na forum, nie mogą być traktowane na równi z poradami prawnymi udzielanymi przez powołane do tego jednostki i instytucje.Wszelkie opinie i odpowiedzi znajdujące się na forum mają jedynie charakter informacyjny i nie powinny być traktowane jako wiążące.
Początkujący
Posty: 7
Rejestracja: 7 października 2017
Reputacja: 0
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Czy inwestowanie w kryptowaluty to formalnie praca?

Postautor: veytha » środa, 6 grudnia 2017, 16:01

Witam! Otóż mam takie pytanie w pewnej kwestii. Otóż jestem studentem, studiuje dziennie, wiadomo jak każdy tutaj obecny inwestuje w kryptowaluty. Pytanie się pojawia takie, czy gra na gieldzie, jest rozumiana jako praca?(jakas forma umowy zlecenie czy coś w ten deseń). Pytam bo mam taki problem, otóż jestem ubezpieczony w zakładzie pracy u mamy, a jeśli podejmę "prace" to ubezpieczenie jej przestaje mnie obowiązywać.Czyli zarabiając na giełdzie i składając zeznanie podatkowe z rocznego przychodu czyni mnie pracującym w świetle prawa, przez co powinienem być ubezpieczony w zakładzie pracy(a przecież giełda owym nie jest). Proszę o jakieś podpowiedzi;d

jpr
Orator
Posty: 851
Rejestracja: 24 października 2013
Reputacja: 221
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Czy inwestowanie w kryptowaluty to formalnie praca?

Postautor: jpr » środa, 6 grudnia 2017, 16:14

Jesli robisz to w sposób ciągły i zorganizowany to powinienes otworzyc dzialalnosc. Takie mamy przepisy. Pytanie gdzie jest ta granica między robieniem czegos w sposob zorganizowany i ciągły a sporadyczny. To juz bedzie zalezało od interpretacji urzędnika. Jesli uwazasz, ze robisz to na tyle rzadko, ze nie jest to dzialalnosc to odpusc i juz.

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 1638
Rejestracja: 10 czerwca 2017
Reputacja: 360