@FlyingAtom Niekwestionowanym liderem pod względem ruchu (w branży krypto) w Polsce jest Bitbay, który ma prawie 3x więcej wizyt niż bithub i bitcoin.pl bo aż około 1.2mln. Nie wynika to koniecznie z tego, że ma więcej użytkowników, po prostu użytkownicy robią większy ruch i częściej zaglądają na stronę. Jednak i tak robi to wrażenie.
Ogólnie w całej branży krypto mamy bardzo wyraźny efekt zmniejszenia ruchu, który od zawsze skorelowany był z kursem a co za tym idzie popularnością kryptowalut.
Binance:
![Obrazek](https://i.imgur.com/geo96j0.jpg)
Bitbay
![Obrazek](https://i.imgur.com/nIKzftb.jpg)
Coinbase
![Obrazek](https://i.imgur.com/Hfzr2Dt.jpg)
Coindesk
![Obrazek](https://i.imgur.com/E4AVC0S.jpg)
Bitcoinmagazine
![Obrazek](https://i.imgur.com/aUU52BZ.jpg)
Bitcoin.pl
![Obrazek](https://i.imgur.com/vpn9Rsd.jpg)
i wiele wiele innych z podobną tendencją do spadku średnio nawet ok 50% w ciągu pół roku.
Bithub jako chyba jedyny na świecie (nie mówię o małych graczach) w branży krypto nie odnotował spadków a nawet wzrost.
No to jest fenomen i z tego co widzę, przede wszystkim trzeba pogratulować ludziom od SEO/Marketingu.
Statystyki bitcoin.pl i bithub
![](https://i.imgur.com/ogbuJls.jpg)
Ponad 30% ruchu na bithub to "refferals" i "social", więc jak widać marketing ma kluczowe znaczenie.
Dobry marketing widać też po "Avg. Visit Duration" (średnia długość wizyty użytkownika na stronie) oraz "Bounce Rate" (wskaźnik odrzuceń, czyli user wchodzi i zaraz wychodzi bez podejmowania żadnych akcji bez zainteresowania portalem). To mówi, że jesteście świetni w przyciąganiu do siebie userów, ale 80% z nich tuż po wejściu wychodzi bez oglądania innych rzeczy i bez zainteresowania samym portalem a średni czas jaki użytkownik spędza na bithub to tylko 1m24s.
Bitcoin.pl który jak sam przyznaje po tym jak oddałem portal w zarządzanie innym osobom ma teraz dość mało dobrej jakości treści (na szczęście oni sami już to widzą i pracują nad tym), i tak zatrzymuje użytkownika średnio 3x dłużej (4m37s) niż bithub a spadek ruchu jak zawsze jest skorelowany z kursem/popularnością krypto co odbija się na całej branży.
W każdym razie gratuluję, bardzo dobrego ruchu na bithub, ale weź pod uwagę, że same wizyty (nie użytkownicy) to tylko 1 z co najmniej 4 wskaźników mówiących o jego jakości (ruchu). Poprawa jakości treści na pewno jest dobrym kierunkiem i tego w naszej branży niestety brakuje.