Z niechęcią akurat występuję w roli adwokata, ale to akurat standardowa praktyka.
Jest mnóstwo rozwiązań do mail marketingu, na rynku rodzimym jest to m.in. Freshmail (notabene ultra słaby), z bardziej znanych jest to np. MailChimp.
Dlaczego się korzysta z firm trzecich, a nie ze swoich rozwiązań? W dużym uproszczeniu - ponieważ tego typu firmy mają swoje, sprawdzone rozwiązania i wypracowane technologie, które umożliwiają łatwiejszą implementację wielu rzeczy, w tym m.in. trackingów i raportów (np. ile odbić, ile dostarczeń, ile otwarć wiadomości, na jakiej platformie, ile kliknięć w linki itp. itd.). W skrócie: tańsze ROI i nie trzeba budować od zera swojej architektury do chociażby analizy i trackingu.
Mówię o czymś takim:
Zjawisko podmiany linków oraz różnych serwerów SMTP i różnych "reply-to" itp. jest akurat normalne w przypadku FreshMaila - każdy link w procesie "przetwarzania" przez ich system jest zamieniany na specjalny link systemu mailingowego.