Dywersyfikacja i kupno jakiegoś coina.

Początkujący
Awatar użytkownika
Posty: 30
Rejestracja: 2 lipca 2021
Reputacja: 4
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Dywersyfikacja i kupno jakiegoś coina.

Postautor: SwiatWolliego » niedziela, 6 listopada 2022, 23:51

Witam, nie chciałbym trzymać całej swojej gotówki w banku i część chciałbym zdywersyfikować. Więc mam kilka pytań:

1. Jaki portfel (najlepiej bezpłatny) mógłbym użyć? Bo trzymać na giełdzie oczywiście nie zamierzam.

2. Jaki coin jest tani w przesyle i w miarę stabilny w kursie?

3. Jak najlepiej wpłacić takie pieniądze? Powiedzmy, że 20 000zł? Myślałem o opcji, żeby z banku przelać na Polską giełdę, póżniej kupić tam krypto i po prostu przenieść na adres walleta. Chyba, że jest jakaś lepsza alternatywa?

4. Jak wygląda to z kwestii podatkowej i rozliczeń? Czy będę musiał się z tego rozliczyć?

Będę wdzięczny za odp na każde pytanie, szczegółowo jak się da, bo można rzec, że jestem raczej laikiem w tym świecie.

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 2130
Rejestracja: 24 sierpnia 2011
Reputacja: 392
Reputacja postu: 
2
Napiwki za post: 0 BTC

Dywersyfikacja i kupno jakiegoś coina.

Postautor: slasta » poniedziałek, 7 listopada 2022, 10:28

1. Najlepszy był by dedykowany portfel sprzętowy np LEDGER NANO S PLUS dostaniesz za ok 350zł. Ewentualnie jak masz jakiś stary nie używany telefon to też może posłużyć jako portfel. Obowiązkowo reset do ustawień fabrycznych i instalacja portfela mobilnego, np. Exodus jak ma być wielowalutowy. Do samego BTC osobiście używam Mycelium od bardzo dawna i jest IMO ok.
2. Do trzymania większych kwot raczej sugerował bym BTC, pamiętaj że im więcej transakcji na danym adresie tym koszt wykonania kolejnej jest wyższy dlatego w przypadku BTC warto przechowywać duże kwoty a unikać dziesiątek małych. Do taniego przesyłania gdy często chcemy przesyłać coin czyli takich mini transakcji jest dużo, nada się LTC albo Polygon (Matic).