Zcash - dyskusja ogólna

Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4391
Rejestracja: 17 listopada 2011
Reputacja: 2719
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: koparki » piątek, 7 grudnia 2018, 11:03

ta pierwsza godzina emisji ZEC to był zabieg marketingowy , to się nie liczy , cena nie pojawiła się w wyniku spekulacji, kto kopał wtedy ten wie o co chodziło, tę początkowa anomalie mozna spokojnie wyciąć z wykresu. W tej cenie tych kojnów nie miał nikt poza pojedynczymi osobami i było ich wtedy baaaardzo mało, więc nie wpływa to potem na cenę ogólną , nikt tego w pierwszych dniach nie kupował jako inwestycję czy spekulację bo było wiadomo że za parę dni mocno wzrośnie inflacja. To było WYDARZENIE , hype , reklama , cwany sposób na start projektu, nic więcej.

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 6978
Rejestracja: 21 sierpnia 2011
Reputacja: 2217
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: prezes » piątek, 7 grudnia 2018, 11:11

koparki pisze: cena nie pojawiła się w wyniku spekulacji
To była spekulacja w czystym wydaniu, w ciągu kilku godzin można było pomnożyć kapitał, a gigantyczny popyt i minimalna podaż zrobiła swoje.
Kanał na YouTube - przeglądy rynku kryptowalut, analizy techniczne, poradniki
Blog prezesa - blog o inwestowaniu
Giełdy Kryptowalut - wiadomości, opinie, ranking giełd i kantorów kryptowalut
Kryptowaluty.info.pl - codzienne informacje ze świata kryptowalut. ICO.

Orator
Posty: 797
Rejestracja: 17 marca 2014
Reputacja: 303
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: miso20 » piątek, 7 grudnia 2018, 11:13

@koparki, no to dlaczego uważasz tamtą cenę za ath, skoro sam podałeś argumenty mówiące, że to był taki zabieg marketingowy?

Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4391
Rejestracja: 17 listopada 2011
Reputacja: 2719
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: koparki » piątek, 7 grudnia 2018, 13:17

@miso20, masz rację , myślałem o czy innym a wkleiłem co innego.
Jesli chodzi o pomnożenie kapitału na spekulacji wtedy to tak nie było i ile pamietam.
Tam liczył się wyścig kto pierwszy wykopie ułamek kojna i go sprzeda. Trzymanie wtedy choćby 1 dzień było bardzo ryzykowne. Nawet jesli ktoś się łudził na spekulowanie to była to garstka ludzi i garstka kojnów

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 6978
Rejestracja: 21 sierpnia 2011
Reputacja: 2217
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: prezes » piątek, 7 grudnia 2018, 17:40

koparki pisze: Jesli chodzi o pomnożenie kapitału na spekulacji wtedy to tak nie było i ile pamietam.
Było, było, kurs wzrósł z 400 do ponad 2000 $ w ciągu 2 dni.
2018-12-07 17_40_05-49.33427565 ZEC_USDT Market - Poloniex Bitcoin_Digital Asset Exchange.png
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kanał na YouTube - przeglądy rynku kryptowalut, analizy techniczne, poradniki
Blog prezesa - blog o inwestowaniu
Giełdy Kryptowalut - wiadomości, opinie, ranking giełd i kantorów kryptowalut
Kryptowaluty.info.pl - codzienne informacje ze świata kryptowalut. ICO.

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 1263
Rejestracja: 16 grudnia 2015
Reputacja: 1027
Reputacja postu: 
1
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: Kluka » piątek, 7 grudnia 2018, 19:01

niby sie liczyc nie powinno ale kreski zostaly i beda wazne kiedy zec przebije te pozniejsze okolice 800. Swoja droga fajne te nowe ceny ;) mysle, ze duzo spasc juz nie powinno, stosunek nagrody do ryzyka zwieksza sie z kazdym dniem. Tylko ta nagroda cos sie nie chce pojawic ;) Przede wszystkim jestem ciekawy jak to sie wszystko rozwinie ale wydaje mi sie ze to jest ostateczne wyleszczenie przed czyms wielkim. Biore pod uwage nawet sytuacje zdolowania cen o kolejne 50% albo i wiecej a potem jakis wielki news, akceptacja na miare globalna znakomita wiekszosc nie zdazy sie odkupic bo ceny wzrosna lawinowo w krotkim czasie. Moze to byc bardziej prawdopodobny scenariusz niz nam sie moze wydawac. Tak, dalej wierze w krypto bardziej niz w obecny system. Zastanawia mnie bardzo ta cala sytuacja. Tu Polo przejete przez circle otwiera sie na klientow instytucjonalnych tam DARPA cos zaczyna dzialac a ceny leca na leb na szyje... hmm...
"Privacy is the fountainhead of all other rights" ~ Edward Snowden

Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4391
Rejestracja: 17 listopada 2011
Reputacja: 2719
Reputacja postu: 
3
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: koparki » niedziela, 9 grudnia 2018, 14:54

@prezes, ale rozmowa dotyczy tego piku ATH pierwszego dnia , Wtedy była tylko strata gdyby jakiś górnik to trzymał , to była sprzedaż na wyścigi tylko że wyciąłeś te pierwsze dni ze swojego wykresu i wkleiłeś tylko odreagowanie tego spadku a co było po odreagowaniu to wiadomo , ze względu na krzywą inflacji.

A wracajac do bieżacej sytuacji to wygląda , że będziemy mieli dziś , jutro spore odreagowanie, zaryzykowałem zakup z blisko ustawionym stopem. Zwrot z takiego longa powinien być ogromny. Stosunek ryzyka do nagrody przy płytkim stopie jest teraz bardzo korzystny

Początkujący
Posty: 344
Rejestracja: 11 stycznia 2018
Reputacja: 81
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: Sokon » środa, 12 grudnia 2018, 16:05

Czy tylko ja mam obawy związane z faktem, że USA biorą się na poważnie za prześwietlanie transferów ZEC i Monero??
A co jeśli im przyjdzie do głowy aby zdelegalizować tego typu kryptowaluty ??

Początkujący
Awatar użytkownika
Posty: 305
Rejestracja: 31 marca 2017
Reputacja: 104
Reputacja postu: 
1
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: aprojection » środa, 12 grudnia 2018, 20:27

Sokon pisze: Czy tylko ja mam obawy związane z faktem, że USA biorą się na poważnie za prześwietlanie transferów ZEC i Monero??
A co jeśli im przyjdzie do głowy aby zdelegalizować tego typu kryptowaluty ??
Pierwej to trzebaby bylo je zalegalizowac xD

Zalozmy ze ide pracowac na czarno - po roku mam odlozone 50k zl - w teorii tylko moj "pracodawca" wie o kasie ktora mi przekazywal. Cos jak shielded-txs xD Pieniazki moge sobie gdzies schowac, zakopac wthver. Natomiast inna sprawa, jak bede chcial zkaupic za to samochod (jakiekolwiek dobro). Tutaj juz "ktos:>" moze sie zainteresowac: Skad on mial na to pieniazki? I mysle ze tak samo bedzie z Zcashem - legal - zakupy/wplaty/wyplaty na gieldach i tak beda sie odkladaly w "ksiegach". Czarny rynek czarnym rynkiem, istnial, istnieje i bedzie istniec - niewazne jakie beda rozliczenia - i gdzie i w jakiej postaci bedziemy probowac ukryc cokolwiek prezentujego jakas wartosc.

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 3210
Rejestracja: 26 lipca 2017
Reputacja: 3635
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: benq » środa, 12 grudnia 2018, 20:59

@aprojection,
Nie żartuj. Idąc tym tokiem myślenia nie ma obrotu bronią czy dragami, bo jak wydać trefną kasę. A z tym od lat nie ma problemu. ;)
Zanim zadasz głupie pytanie - sprawdź, czy nie ma już na nie odpowiedzi:
www.instagram.com/cryptotalpl -> ABC kryptowalut dla początkujących (i nie tylko)

Początkujący
Awatar użytkownika
Posty: 305
Rejestracja: 31 marca 2017
Reputacja: 104
Reputacja postu: 
1
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: aprojection » środa, 12 grudnia 2018, 21:05

benq pisze: @aprojection,
Nie żartuj. Idąc tym tokiem myślenia nie ma obrotu bronią czy dragami, bo jak wydać trefną kasę. A z tym od lat nie ma problemu. ;)
A gdzie ja napisalem, ze jest z tym jakis wiekszy problem? Cel wpisu byl wlasnie taki - (moze troche zagmatwalem ;P), ze z Zcashem czy bez - i tak to bedzie istnialo. Cos na zasadzie: nozem pokroisz chleb albo mozesz kogos zabic.

Początkujący
Posty: 344
Rejestracja: 11 stycznia 2018
Reputacja: 81
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: Sokon » środa, 12 grudnia 2018, 22:09

aprojection pisze: Zcashem czy bez - i tak to bedzie istnialo. Cos na zasadzie: nozem pokroisz chleb albo mozesz kogos zabic.
Zgadzam się z Tobą ale zawsze mogą sobie uchwalić, że od jutra wprowadzają zakaz wytwarzania, sprzedawania oraz posiadania noży.... lub ZCash'a...
Jak od zawsze wierzyłem w ZCash i trzymam na long, long term - tak zasiało mi się ziarnko zwątpienia :?

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 3210
Rejestracja: 26 lipca 2017
Reputacja: 3635
Reputacja postu: 
2
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: benq » czwartek, 13 grudnia 2018, 08:27

Sokon pisze: zawsze mogą sobie uchwalić, że od jutra wprowadzają zakaz wytwarzania, sprzedawania oraz posiadania noży.... lub ZCash'a...
Zakaz wytwarzania bimbru, broni, metamfetaminy czy produktów z zagrożonych zwierząt jest od dawna, a rynek tych produktów jest liczony w miliardach. Jeśli tak ma wyglądać ban na Zcasha, to ja dokupuję kolejne kilkadziesiąt sztuk.
Zanim zadasz głupie pytanie - sprawdź, czy nie ma już na nie odpowiedzi:
www.instagram.com/cryptotalpl -> ABC kryptowalut dla początkujących (i nie tylko)

Weteran
Posty: 2443
Rejestracja: 4 marca 2017
Reputacja: 2273
Reputacja postu: 
2
Napiwki za post: 0 BTC
Lokalizacja: pomorskie

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: kozaki_wiesi » czwartek, 13 grudnia 2018, 08:42

No właśnie. W najczarniejszych stalinowskich czasach za handel dolarami czy złotem szło się pod mur a rynek wymiany kwitł tylko cena była wyższa bo dochodziła premia za ryzyko. W dobie istnienia tora kryptowaluty, zwłaszcza zapewniające anonimowść, zawsze będę miały swoją niszę.

Początkujący
Awatar użytkownika
Posty: 305
Rejestracja: 31 marca 2017
Reputacja: 104
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: aprojection » niedziela, 16 grudnia 2018, 19:50

Jeszcze apropo "anonow":
Zooko Wilcox wants to dispel what he calls the “common myth” that privacy-focused cryptocurrencies like Zcash are incompatible with government regulations. In fact, he says, encryption technologies such as those baked into Zcash may one day be required by regulators as a way to protect consumers.
// Ogolnie, Zooko (tworca Zec) uwaza za mit, ze "anony" sa sprzeczne z rzadowymi regulacjami - a wrecz przeciwnie, sadzi ze technnologia na jakiej oparty jest Zcash bedzie pewnego dnia wymagana przez regulacje.

Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4391
Rejestracja: 17 listopada 2011
Reputacja: 2719
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: koparki » niedziela, 16 grudnia 2018, 23:43

aprojection pisze: technnologia na jakiej oparty jest Zcash bedzie pewnego dnia wymagana przez regulacje.
W tej technologii trzeba ufać że został zniszczony klucz inicjujący blockchain. To jest oczywiście wymarzona technologia przyszłości. Wystarczy że nadzór/regulator/agencja rządowa będzie znała klucz inicjujący takiego blockchaina ;) Zresztą to by ładnie współgrało z postępowym prawem w Australii/Wielkiej Brytanii/Nowej Zelandii itp, taki blockchain z silną prywatnością ale i z luką ;)

Początkujący
Awatar użytkownika
Posty: 305
Rejestracja: 31 marca 2017
Reputacja: 104
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: aprojection » poniedziałek, 17 grudnia 2018, 00:12

koparki pisze:
aprojection pisze: technnologia na jakiej oparty jest Zcash bedzie pewnego dnia wymagana przez regulacje.
W tej technologii trzeba ufać że został zniszczony klucz inicjujący blockchain. To jest oczywiście wymarzona technologia przyszłości. Wystarczy że nadzór/regulator/agencja rządowa będzie znała klucz inicjujący takiego blockchaina ;) Zresztą to by ładnie współgrało z postępowym prawem w Australii/Wielkiej Brytanii/Nowej Zelandii itp, taki blockchain z silną prywatnością ale i z luką ;)
Ja "ufam", ze w ciagu xx lat, fakt o zachowaniu tego klucza nie wyjdzie na swiatlo dzienne xD

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 1263
Rejestracja: 16 grudnia 2015
Reputacja: 1027
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: Kluka » środa, 9 stycznia 2019, 19:39

Tylko ja widze to co widze?
https://prnt.sc/m51aar
Jakis gruby news by sie przydal, do tego jakies zanegowanie trendu spadkowego btc i mozemy zapinac pasy :)
"Privacy is the fountainhead of all other rights" ~ Edward Snowden

Weteran
Awatar użytkownika
Posty: 1263
Rejestracja: 16 grudnia 2015
Reputacja: 1027
Reputacja postu: 
4
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: Kluka » niedziela, 13 stycznia 2019, 23:41

Charlie Lee, twórca Litecoina twierdzi ze anonimowe waluty takie jak xmr czy zec są gamechengerami w siecie krypto. I jak się chwile zastanowić to ma racje. Pomyślcie czy w przyszlosci jezeli ludzie będą używać krypto - a wg mnie będą i ten trend się nasili wraz z likwidacja gotówki- czy chcielibyście dawać wszystkim z którymi dokonujecie transakcji możliwość przejrzenia swoich wcześniejszych transakcji czy możliwość sprawdzenia posiadanych przez was środków? A co jeśli ktoś będzie miał nieczyste intencje? A co jezeli na świecie będzie działo się gorzej- poważny kryzys- konflikty- w takim wypadku zaufanie jest dużo bardziej ograniczone i anonimowość finansowa to już raczej przymus. Jestem pewien ze w przyszlosci (nie wiem tylko jak odległej) zalety jakie dają anonimowe sieci płatności będą nie do przecenienia i myśle że btc ze swoją otwarta dla każdego księga jest pierwszym ale niedoskonałym pomysłem i z czasem zostanie wyparty przez lepsze rozwiązania. Link do artykułu: https://oracletimes.com/monero-xmr-and- ... arlie-lee/
"Privacy is the fountainhead of all other rights" ~ Edward Snowden

Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 4391
Rejestracja: 17 listopada 2011
Reputacja: 2719
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zcash - dyskusja ogólna

Postautor: koparki » środa, 16 stycznia 2019, 23:29

zmierzamy do przebicia poprzedniego dołka. ZEC tuż przed spadkami był zdecydowanie lepszy niz rynek ale teraz baaaardzo słabo, zdecydowanie gorzej niż rynek. Ktos obserwuje projekt u źródła? może są jakieś problemy z projektem?
A może to przedsmak banowania zec-a na giełdach

Wróć do „Pozostałe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość