v0.13

Dyskutant
Posty: 197
Rejestracja: 28 października 2015
Reputacja: 48
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

v0.13

Postautor: house11 » poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 14:29

otwieram mój portfel na dysku i pisze że wersja jest przestarzała.

na bitcoin.pl przy wersji v0.13 pisze, że "Zanim ściągiesz wersję wykonywanlną sprawdz autentyczność pliku poprzez weryfikację podpisu!"

wchodze na strone bitcoin.org a tam "0.13.0 Binary Safety Warning"

Nie znam się specjalnie na weryfikacjach podpisów itd. Może mi ktoś powiedzieć ocb? Czemu muszę tracić czas na dowiadywanie się i zastanawianie czy jestem bezpieczny i czy mogę bez problemu ściągnąć kolejną wersję. Czy projekt na pewno zmierza w dobrą stronę?

Bardzo Zły Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 14380
Rejestracja: 16 kwietnia 2012
Reputacja: 2659
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC
Lokalizacja: Polska/Wwa/GW

v0.13

Postautor: rav3n_pl » poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 15:47

Głowę bym dał, że widziałem opis jak to zweryfikować.
Trzeba wyliczyć hasz zipa który ściągasz z bitcoin.org i sprawdzić, czy zgadza się z haszem zawartym w pliku txt
Zawartość pliku txt jest podpisana kluczem dewelopera Core co daje pewność, że nie jest on zmieniony.
Potrzebne jest gpg do weryfikacji podpisu i "coś" do liczenia hasza, choćby total commander czy sysinternals
Piffko: PLC/BTC 1Rav3nkMayCijuhzcYemMiPYsvcaiwHni
BIP39 Mnemonic z talii kart
Bitcoin Core 0.26.1
Linki do YT, TT, LI i reszty

Dyskutant
Posty: 197
Rejestracja: 28 października 2015
Reputacja: 48
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

v0.13

Postautor: house11 » poniedziałek, 29 sierpnia 2016, 17:09

czy mógłbyś to wytłumaczyć na chłopski rozum? Nie zrozumiałem większości co napisałeś.
nie jestem programistą.. co po kolei trzeba zrobić?

Jaka jest szansa że jak po prostu ściągnę ze strony bitcoin.org wersje 0.13 to okaże się ona zła i ktoś mnie okradnie?

Bardzo Zły Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 14380
Rejestracja: 16 kwietnia 2012