Ile można stracić kupując BTC?

Początkujący
Posty: 5
Rejestracja: 27 czerwca 2023
Reputacja: 0
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Ile można stracić kupując BTC?

Postautor: arturek1980 » środa, 20 marca 2024, 12:52

Witam wszystkich. Od razu zaznaczę że jestem całkowicie zielony więc pewnie niektórym moje pytania mogą wydawać się nieco dziwne.
A więc tak :
Chcę kupić część bitcoina za 5000 złotych i chcę to zostawić żeby "leżało". Wiadomo że jak notowania wzrosną to wzrośnie też ten kapitał, w przypadku spadku notowań będzie spadek kapitału. Ale gdy notowania spadną "sporo" i kapitał spadnie do zera - czy może wejść na minus (jakiś debet)?
Chodzi mi o to że mogę zaryzykować te 5000 ale nie chcę sytuacji w której muszę jeszcze dopłacać bankom/brokerom. Czy w takim przypadku bank/broker zamknie mi konto i jest "po sprawie" czy będę na minusie.
Mam nadzieję że napisałem to zrozumiale. Dziękuję za odpowiedzi.
 ! Wiadomość z: rav3n_pl
Poprawiłem temat...

Początkujący
Posty: 3
Rejestracja: 27 lipca 2017
Reputacja: 0
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Ktoś pomoże?

Postautor: ZielonaMila » środa, 20 marca 2024, 13:50

Jeśli kupisz bitcona za 5000 zł to maksymalnie możesz stracić 5000 zł (chociaż wtedy btc musiałby spaść do zera lub ktoś musiałby Ci go ukraść).
Tak samo jakbyś inwestował w złoto 5000 zł. Nie możesz stracić więcej niż 5000 zł.

Początkujący
Awatar użytkownika
Posty: 37
Rejestracja: 7 czerwca 2023
Reputacja: 1
Reputacja postu: 
1
Napiwki za post: 0 BTC

Ktoś pomoże?

Postautor: baranzii » środa, 20 marca 2024, 14:26

@arturek1980 Jeśli założysz sobie własny, prywatny portfel (nie konto na giełdzie) i zasilisz je jakąś ilością BTC (na przykład w kantorze stacjonarnym za gotówkę) to nie ma tutaj żadnego brokera/banku - kogokolwiek. Będziesz miał określoną ilość środków na własnym rachunku która będzie zawsze odzwierciedlać wartość BTC w danym momencie.