Koszty prądu, fotowoltaika i inne zagadnienia z tym związane

Weteran
Posty: 1034
Rejestracja: 29 grudnia 2016
Reputacja: 232
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Koszty prądu, fotowoltaika i inne zagadnienia z tym związane

Postautor: krystian » wtorek, 5 października 2021, 12:12

kuba9449 pisze: wtorek, 5 października 2021, 08:57Niby jak? lpg wyjdzie 40-50zł za 100km, elektryk wychodzi 7zł za 100km (bez pv, normalnie kupując prąd), więc lpg nie ma podjazdu. Dodatkowo w elektryku nie zmieniasz olejów, klocków, rozrządów itp.

Oczywiście trzeba porównywać auta podobnej klasy, ja mówię na przykładzie i3 które ma 6 z hakiem do setki, więc nie porównamy tego do seicento w lpg.

Chodzi mi o to, że za elektryk'a podobnej klasy musisz dać ok. 30% więcej, więc żeby Ci się ta różnica zwróciła w rozsądnym czasie musisz nim sporo jeździć.
Te 7zł to jak w domu podładujesz w nocy i jeździsz super oszczędnie.
Większość stacji ładowania na mieście jest już płatna, zwykłe ładowarki AC kosztują ok. 1,3zł/kwh, szybkie DC - stawka powyżej 2zł/kwh., także z 7zł ci się robi 15-25 zł/100km przy oszczędnej jeździe. Do tego niektórzy sobie jeszcze liczą za postój powyżej 1h.

Generalnie, żeby się opłacało, musisz wiecej jeździć, w dłuższe trasy, ale przy dłuższych trasach musisz bawić się w logistykę, ładowanie, itp., lub mieć większą baterię (tj. wyższy droższy model, który dłużej się będzie zwracał).

Obecnie, wśród taksówkarzy, coraz większą popularnością cieszą się hybrydy przerobione na LPG. One obecnie dają maksimum oszczędności.

Weteran
Posty: 3701
Rejestracja: 23 grudnia 2018
Reputacja: 1420
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Koszty prądu, fotowoltaika i inne zagadnienia z tym związane

Postautor: adiqq » wtorek, 5 października 2021, 16:11

Jak pojawiły się newsy związane z produkcją Izery (była chyba podana orientacyjna cena), to tak na szybko liczyłem jaka to jest oszczędność w porównaniu do paliwa. Zakładałem nawet koszt prądu=0
Cena takiego auta powoduje, że przy normalnych przebiegach nie ma co w ogóle myśleć o oszczędnościach, bo różnica w cenie paliwa będzie się spłacać naprawdę długo...ale jak ceny spadną, to kto wie....

Początkujący
Posty: 328
Rejestracja: 5 listopada 2017
Reputacja: 131
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Koszty prądu, fotowoltaika i inne zagadnienia z tym związane

Postautor: OlafCrypto » środa, 6 października 2021, 16:59

Więc sam policzyłem w końcu i Dla tesli S85 wyszło mi zasięg ok 400km a koszt ładowania 1KWh za 60gr pojemność aku 85KWh więc 400km za ok 50zł z własnego gniazdka przy taryfie nocnej taniej. Ale moja hybryda plug-in BMW X5 (którą mi niestety ukradli) na prądzie robiła max 20km przy baterii 9KWh czyli ok 5zł za 20 km czyli 100km za ok 25zł. Chyba dobrze liczę.

Weteran
Posty: 3701
Rejestracja: 23 grudnia 2018
Reputacja: 1420
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Koszty prądu, fotowoltaika i inne zagadnienia z tym związane

Postautor: adiqq » środa, 13 października 2021, 06:32

Instalacja o której pisałem na początku wątku jest już gotowa - finalnie 10,78kWp. Cena taka jak pisałem. Instalacja jest z opcją rozbudowy - falownik jest przewymiarowany - ale będzie można praktycznie od ręki dołożyć paneli w przyszłości.
Wszystko to co pisałem o okresach zwrotu pozostaje w mocy - zrobię aktualizację opłacalności do nowego cennika po nowym roku.

Dlaczego o tym wszystkim piszę? - nie wierzcie we wszystko co próbują wam wmówić fachowcy lub "fachowcy". Weryfikujcie te dane, a możecie się pozytywnie zdziwić.

Początkujący
Posty: 444
Rejestracja: 12 stycznia 2018
Reputacja: 10
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Koszty prądu, fotowoltaika i inne zagadnienia z tym związane

Postautor: kuba9449 » środa, 20 października 2021, 07:42

krystian pisze: wtorek, 5 października 2021, 12:12Te 7zł to jak w domu podładujesz w nocy i jeździsz super oszczędnie.
Zdecydowanie nie oszczędnie ;)

Wróć do „Ogólnie o miningu”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości