Zakup BTC w kantorze za gotówkę – pytania świeżaka

Początkujący
Posty: 1
Rejestracja: 13 marca 2024
Reputacja: 0
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Zakup BTC w kantorze za gotówkę – pytania świeżaka

Postautor: frogu » środa, 13 marca 2024, 03:16

Cześć,

Nie jestem nowy w świecie kryptowalut, ale do tej pory tylko kopałem i nie przejmowałem się specjalnie niczym innym. Zresztą od lat już nie kopię, bo moimi koparkami to się już dawno nie opłaca (10x tyle zapłacę za prąd niż wykopię) – miałem hype, potem mi przeszło i tyle. W świecie zakupu kryptowalut (przechodzenia z fiat na krypto) jestem zupełnie świeży. Raz w życiu kupiłem bodajże DOGE albo LTC na jakiejś giełdzie, ale to było w 2014 r., jak krypto nie było jeszcze tak popularne, więc państwo jeszcze nie zwęszyło, że może położyć na tym łapę. To tak tytułem wstępu.

Teraz sobie wymyśliłem taki kaprys – co miesiąc 100 zł chcę przeznaczyć na zakup BTC lub innej waluty (raczej długoterminowo chcę iść w BTC, choć może za kolejne 50 zł miesięcznie będę kupował też jakieś inne) i zobaczymy, co z tego będzie. Nie planuję na razie sprzedawać (na razie czyli w perspektywie kilkunastu lat lub więcej), planuję trzymać. Jak stracę to stracę, jak nie to nie. Taki kaprys i ryzyko, stówę miesięcznie mogę zaryzykować.

I teraz tak. Nie chcę, żeby mój bank (mBank) o tym wiedział, bo naczytałem się różnych rzeczy na temat blokowania kont, itd. Oni wszyscy podobno mają świra na punkcie finansowania przestępczości itd., a ja chcę po prostu trzymać sobie walutę jako zabezpieczenie (i potencjalny zysk kiedyś… lub stratę). Chcę iść raz w miesiącu do kantoru, zapłacić gotówką, pokazać kod QR i tyle. Stąd pytania.