Bezpieczny komputer na portfele z kryptowalutami

Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: 8 lutego 2018
Reputacja: 7
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Bezpieczny komputer na portfele z kryptowalutami

Postautor: kontrol » czwartek, 8 lutego 2018, 13:18

Witam

Chciałbym zainwestować w kryptowaluty większą sumę pieniędzy. Zastanawiam się czy nie kupić specjalnego komputera w tym celu. Jak polecacie rozegrać taką sytuację? Nie jestem biegły z zakresu informatyki i nigdy nie "operowałem" na systemie LINUX. Czy laik da sobie z tym radę? Na krypto jako tako się znam. Potrafię operować na giełdach i zakładać portfele, po prostu słabiej ogarniam bezpieczeństwo, a to powinno być podstawą zanim wezmę się za większe kwoty. Czy jeśli kupie komputer i zainstaluje na nim Linuxa, będę korzystał z domowego wi-fi to będzie to w pełni bezpieczne? Komputer będzie służył tylko do tego. Będę łączył się na nim z giełdami i przelewał coiny na portfele. Niektóre jak np MyEtherWallet są portfelami przeglądarkowymi, a niektóre jak SiaUi, LiskNano czy Nexus-qt bardziej sprzętowymi ale też łączącymi się przez internet. Oczywiście z przeglądarkowymi portfelami zawsze będę sprawdzał certyfikaty stron itp. Jakie macie rady apropo bezpieczeństwa dla laika? Na co powinienem zwrócić uwagę? jaki Linuks ściągnąć itd Wszystkie rady mile widziane. Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Moderator
Awatar użytkownika
Posty: 11686
Rejestracja: 16 lutego 2013
Reputacja: 3879
Reputacja postu: 
1
Napiwki za post: 0 BTC

Bezpieczny komputer na portfele z kryptowalutami

Postautor: Bit-els » czwartek, 8 lutego 2018, 13:27

Generalnie tak

Ale większe sumy na paper walletach trzymaj. Generowanych poza netem. Po skonczonej operacji dobrze wyłączyć komp i drukarkę.

Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: 8 lutego 2018
Reputacja: 7
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Bezpieczny komputer na portfele z kryptowalutami

Postautor: kontrol » czwartek, 8 lutego 2018, 13:49