dziwny przelew na portfel

Początkujący
Reputacja: 0
Reputacja postu: 
0
Napiwki za post: 0 BTC

Postautor: LeonKame » sobota, 21 grudnia 2024, 15:45

Witam,

jako, że jestem zielony jeżeli chodzi o krypto to opiszę to jak najprościej. Założyłem portfel (Coinbase Wallet) i dostałem wpłatę od anonimowej osoby, z która kontaktowałem się przez telegram, za niby zyski z handlu. Na portfelu widnieje suma 82 000 PLN. Czy to realne środki?

Weteran
Awatar użytkownika
Reputacja: 1335
Reputacja postu: 
1

Postautor: CzarnaOwca » sobota, 21 grudnia 2024, 17:48

@LeonKame nie, to nie są żadne prawdziwie pieniądze, i nie - nie wpłacaj żadnej "opłaty transakcyjnej" ani "podatku", to są "FAKEMONEY" ;) Nawet złotówki nie wpłacaj, nikt 82 tys zł nie rozdaje.
Kolekcjonuję upadki giełd, licznik: 4

Początkujący
Reputacja postu: 
0

Postautor: kup ten dip » sobota, 21 grudnia 2024, 18:42

@CzarnaOwca ja tu widzę bardziej złośliwy smart contract. Jeżeli spróbujesz spieniężyć tokeny albo "przyjaciółka z Telegrama" poprosi cię o ich zwrot, może skończyć się to wyczyszczeniem całego portfela.

Weteran
Awatar użytkownika
Reputacja: 1335
Reputacja postu: 
0

Postautor: CzarnaOwca » sobota, 21 grudnia 2024, 20:54

@kup ten dip tak, bankowo nie są ani btc ani usdt, ani nawet cośwartycoin, jakiś fałszywy token, było ostatnio o takich przypadkach tutaj na forum.
Kolekcjonuję upadki giełd, licznik: 4

Początkujący
Reputacja: 194
Reputacja postu: 
1

Postautor: pomocny » sobota, 21 grudnia 2024, 20:59

wystarczy, że sprawdzisz to na debanku
https://debank.com/profile/0x

gdzie w miejsce 0x wkleisz cały swój adres, to w historii transakcji od razu widać, że to scam tx ;)
jest tego naprawdę dużo
To chyba po częście się bierze (te scamowe tx) - że w pewnym momencie ludzie nauczyli się kopiować adres z ostatniej transakcji przychodzącej na portfel - i teraz widzę, że wypłacę coś z giełdy i chwilę później mam scamowe tx

Ten przypadek jest inny, no ale scam to scam :P

Początkujący
Reputacja postu: 
0